Twee bofferds

Een klein, warm lichaampje ligt tegen me aan. Vechtend om de ziekte uit te bannen, de warmte naar buiten te drijven.
Voor de derde nacht alweer me om de zoveel tijd wakker schreeuwend voor water, om pijn of om te veel warmte, om ont-ward te worden.

Verbaasd bekeek ik enkele dagen daarvoor z´n broer, die eerder nog iedere kinderziekte dapper meemaakte maar binnen bijzonder korte tijd weer achter zich liet, maar het dit keer toch ten volle leek te ondergaan.

Dat dit lang niet ten volle was, heb ik nu pas door, met dit opeens zo kleine zieke mannetje naaste me dat na twee dagen het stokje van z´n grote broer overnam en van school thuis bleef.

Met veel water, een flinke portie moederliefde en af en toe een kinderparacetamolletje om tot rust te komen issie er na deze zware nacht dan hopelijk toch doorheen.
Zo´n warm, hard werkend kinderlijfje; hoe sterk is dat!.

(of had dít logje eigenlijk ´groeien doe je zo´ moeten heten :-))

5 thoughts on “Twee bofferds

Geef een reactie

