Conejo

Begin dit jaar kwamen de kids thuis met de vraag of ze misschien een conejo mochten. Een konijn. Vriendjes hadden een konijn bij hun zomerhuis, maar dat was toch wat lastig en nu zochten ze een goed onderkomen voor ´t beste beest.

Nah ach, wel ja, doe ons dat konijn maar. Manlief knutselde een wat groter hok dan dat waar ie in kwam in elkaar, we kochten wat stro en wat zaagsel en zo stond er opeens een konijn in de tuin. De honden vonden het machtig interessant, het konijn zelf sprong ook vrolijk op en neer en de kinderen gaven er de eerste twee weken nog best wat aandacht aan.

Iedereen blij, zeg maar.

Tot vanochtend dan.
Na het uitlaten van de honden (die weliswaar in de tuin leven, maar die is bij dit huis niet meer zo supergroot) maak ik het gebruikelijke rondje; poep ruimen, honden water, konijn water, honden eten, konijn e …   HAP  deed het konijn toen ik het voerbakje uit het hok wilde pakken.
Vier puntjes bleven in mijn hand achter en kleurden rood.

En zo ging ik vervolgens niet lekker aan het werk, maar toog richting eerste hulp in de stad om aldaar een inenting te halen.

Iemand interesse in ´n brutaal konijn?

 

16 thoughts on “Conejo

  1. Zo gaat dat volgens mij altijd met konijnen. Zou er binnenkort een stoofpot van bakken. (nee hoor, daaar ben ik in het echt veel te teerhartig voor maar het klonk leuk)

  2. Wat vervelend voor je! Deed het erg zeer, Sannah? Het is schrikken zoiets, hé? Heb je veel prikjes moeten krijgen of het is eentje, en klaar? Vroeger in Cuba moest men 21 prikjes hebben als men gebeten was…. (!!!) maar dan spreek ik over zeker 30 jaar geleden. @ Mammalien en Mrs. T: lol! Grappige reacties 😀

    • Eenentwintig? Wow. Nee hoor, ik heb in het verleden al tetanusprikken gehad, maar omdat dat inmiddels elf jaar geleden was, moest er wel weer een nieuwe gedaan worden (eentje dus). Nu kan ik er weer even tegenaan 🙂
      (ot: had je m´n mail nog ontvangen?)

  3. Ha! Als het goed is kom je nu ‘gewoon’ weer in mijn dashboard…
    En dat konijn: slachten!
    Nee hoor, ik ben een watje. Breng het morgen maar een extra blaadje witlof, vindt -ie lekker 😉

  4. Zo’n konijn hebben wij nog steeds 😉 Nee hoor, gelukkig niet. Zou het stress van de honden kunnen zijn?? Wij hebben een huiskonijn, die alle bah braaf op een kattenbak doet, en losloopt zodra er iemand van ons thuis is. Als mijn vriendin hier een bakkie komt doen, raakt m’n konijn helemaal de kluts kwijt. Alleen al vanwege de lucht van haar (enorme) hond.
    Maar ondertussen zit jij er mooi mee. Goed dat je een inenting bent wezen halen! Als het echt moet, wil ik ‘m wel hebben. Voor buiten!

    • Ik denk niet dat het met de honden te maken heeft, ze zijn inmiddels echt aan elkaar gewend. Ik las wel dat je konijnen kunt ´opvoeden´, dat wil zeggen dit soort gedrag afleren door bv. hard in je handen te klappen. Een tik op de neus schijnt niet zo slim te zijn, hoewel dat wel degelijk mijn eerste reactie was …

  5. @all, als ik nou nog meer brutale konijnen tegenkom, nodig ik jullie gewoon allemaal hier uit voor een maaltijd, wachten op kerst hoeft niet toch 🙂

  6. Oeps, hihi. Ik heb het niet op konijnen. Zo had ik eens een buitenhok met cavia’s en konijnen (leuke combi trouwens). Op een dag zette ik de spade erin om de boel wat of te fluffen. Tot mijn verbazing floepten er, bij de eerste de beste schep, 3 jonge konijntjes uit de grond….. Raadselachtig, maar ja…toen had ik er nóg meer….:(

  7. Wij hebben altijd konijnen gehad, (nu niet, geen tuin) en nog nooit gebeten. Wel gekrabd soms, als je ze ruw oppakte. Gezellig hoor, stuur ‘m maar op!
    Je kunt konijnen echt super opvoeden, maar dan moet je er wel veel aandacht aan besteden. Ik had ze vroeger binnen, gewoon los, die gingen op de kattenbak, kwamen zelf op schoot zitten enzo. Wisten ook dat ze niet de slaapkamer in mochten. Maar met een buitenkonijn krijg je niet snel zo’n band.

  8. Verdorie ik was je kwijt! Gelukkig ben je d’r weer… 😉
    Nee dank je, ik hoef het knijn niet, we zijn hier na jaren nèt van een konijn af…

Geef een reactie

