ZOZ (22) – Música 3

In mijn eigen ´lijst van nummers die de moeite waard zijn´ hoort Hoe Dan Ook, Zonder Enige Twijfel, een nummer thuis van Pink Floyd (of: van Roger Waters. Eenmaal ging ik met toenmalige partner en schoonouder naar Pink Floyd, eenmaal met vriendin naar een ´remake-nep Pink Floyd´ en een keer met Een Vriend naar Roger Waters. Het was allemaal indrukwekkend).

Een nummer van Pink Floyd dus.
Maar welk.
Eigenlijk, zijn er vele die mij raken, die mij diep raken.
Eerder via plaat en cd, vervolgens live, en nu nog, via de mp3, cd of top zoveel.

Een nummer van Pink Floyd. Dus.

 ?
Shine on you crazy Diamond ..
Us and Them ..
Comfortably Numb ..
Dark Side of the Moon (Brain Damage) ..
?

Allemaal Indrukwekkend. Adembenemend. Doordringend.

Uiteindelijk kom ik bij

En dit alles in het kader van Zwijmelen op Zaterdag, van Marja.

10 thoughts on “ZOZ (22) – Música 3

  1. Muchos gracias voor het uploaden van deze schitterende zwijmelplaat uit de seventies. Meteen gedownload en op onze iPad en Msc Book Pro gezet. We wensen jou een Buen Fin de Semana.
    Salu2 de Albert y Mara

  2. Ja, Pink Floyd! Geweldig gewoon. Ik zag ze drie keer en Roger Waters ook al drie keer. Waarvan 1x heel lang geleden in Berlijn toen de muur net gevallen was. Wat een ervaring!!! Knap dat jij uit deze nummers toch nog een nummer 1 hebt kunnen kiezen!

  3. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bekend ben met de muziek van Pink Floyd .maar ik heb echt genoten van dit nummer .Dank je wel.
    Groetjes Elisabeth

  4. uitzonderlijk mooi nummer met prachtig gitaarspel!!!! doet me terugdenken aan mijn jeugd, was ook een van mijn favoriete groepen. ik was laatstejaars (17 jaar), we hadden een leerkracht godsdienst (was een pater trouwens!), en die was dol op Pink Floyd. hij heeft ons meermaals tijdens de les liedjes van hen laten beluisteren. mooie herinneringen.
    lieve groet, Hilde

Geef een reactie

