ZOZ (24) – Música 4

David Bowie. Als er eentje niet mag ontbreken op Mijn Lijst is hij het wel.

Wát een intrigerende vent vond ik dat met z´n twee verschillende ogen. Christiane F. de film vond ik alleen al om hem boeiend en zijn platen kon ik stukdraaien.

Eenmaal heb ik hem ´in concert´ gezien. En wat denk je, op het moment dat hij (na een vertraging en een voorprogramma van ik meen Kim Wilde) eíndelijk gaat opkomen … valt m´n zusje flauw. Heb ik dat moment dus moeten missen, aarghh, hoe erg vond ik dat.

Heroes vind ik een werkelijk fantastisch nummer. Nog steeds.

Maar het aller allermooist is de live-versie van Tonight, gezongen met Tina Turner. Ik herinner me nog dat het concert op tv werd uitgezonden en zie me nog zitten, opgekruld in de oranje kuipstoel van mijn ouders.
De rillingen die toen door mij heen gingen, voel ik nu nog steeds bij het horen van dit nummer, vooral op het moment dat hij ten tonele verschijnt en zijn stem voor het eerst klinkt.
(help, ik lijk wel een schoolmeisje)

25 thoughts on “ZOZ (24) – Música 4

    • Idd.
      ´t Meisje Tina is een ´vrouw op leeftijd´ geworden die nog steeds in staat is zich als meisje te gedragen 🙂
      Las trouwens vandaag dat ze deze week de Zwitserse nationaliteit heeft gekregen.

  1. Ja echt geweldig dit nummer ,en ohhh wat had ik toen graag even in haar schoenen gestaan .Ja soms zijn we gewoon weer even schoolmeisjes!!
    Groetjes Elisabeth

  2. Vanaf mijn zestiende is hij mijn grote muzikale liefde! Ik zag en hoorde hem toen voor het eerst bij zijn concert in Ahoy. Nog nooit eerder zag ik zo’n bij elkaar geraapt zooitje mensen: gestoken in leren pakken met fietskettingen, punkers, hanenkammen… het was er allemaal.
    Zolang ik een mobiel heb, is “Young Americans” mijn ringtoon.
    Jouw keuze vind ik ook top!

    • Z´n gevolg is idd nogal apart Mirjam. Nou heeft hij zelf natuurlijk ook nogal wat verschillende fases doorgemaakt ..
      Leuk, die als ringtoon!

  3. Jaaa… wat kon die man mooi op het podium verschijnen. Mooi nummer! Voel me vanwege de ogen altijd een beetje verbonden met meneer Bowie. Ik heb ook 2 verschillende ogen. Niet zo heel goed zichtbaar als bij hem, maar toch duidelijk in 1 oog een wat groter bruin vlekje. Goeie zwijmel dit!

  4. ik ben fan van David Bowie, alleszins in mijn tienerjaren, evenals van andere groten zoals The Stones, Beatles, Led Zeppelin, The Who, Roxy Music,The Police…. Al mijn tieneridolen beluister ik niet meer zo vaak, vooral omdat ik graag nieuwe muziek ontdek. desalniettemin vind ik het steeds fijn een van die songs uit mijn jeugd terug te horen. Ik hoor Bowie dus nog steeds graag, vooral Golden years, Heroes, Rebel rebel, Ashes to ashes… Maar echt kippenvel krijg ik bij Space oddity (….ground control to major Tom….), dit is voor mijn zijn allerbeste nummer! Dit duet met Tina Turner vind ik persoonlijk iets minder, maar Bowie is en blijft top!

  5. Wij waren dus gewoon bij hetzelfde concert wellicht! Ik hartje Bowie, al jaren. Vooral zijn vroegere periode. Dus bij voorkeur voor pak ‘m beet 1984. Met ‘tonight’ heb ik helemaal niets juist. :-S En zijn nieuwe cd, the next day, die is ook zeer de moeite waard. Wat leuk, Bowiefans!

    • Wat leuk Mrs. T. Ik vroeg me al af of er met de vermelding van het voorprogramma iemand er ook geweest was. Was ´t niet in Maastricht ofzo?
      De nieuwe cd ken ik niet; ik ga zeker even luisteren!

  6. Bowie heeft een aantal goede nummers gebracht. Deze vind ik echter wat minder omdat ik geen Bowiefan ben. Maar goed, persoonlijke voorkeur.

  7. Dit duet vind ik erg mooi. Maar ik ben gen echte Bowiefan. Alhoewel ik sommige nummers wel kan waarderen.

    Liefs Frederique

  8. Een echte fan van Bowie was ik niet, maar dit nummer met Tina Turner is echt super!
    Mooi clip ook, dat dansje samen, kippenvel momentje hoor!

Geef een reactie

