Van Galicie naar De Harz

Open over de reden van onze aanwezigheid in Galicië ben ik op mijn blog (deze en m´n vorige) eigenlijk nooit geweest. En dat zal ook nu niet veranderen.
Wat dat precies is, weet ik niet, misschien de angst te veel van m´n privacy weg te geven?, het gevoel van ´dat is van mij en niet van jullie´? .. I don´t know. Of eigenlijk moet ik zeggen ´Keine Ahnung´ (geen idee) want: we verruilen zeer binnenkort Galicië voor De Harz (Duitsland).

We zijn er zelf natuurlijk al wel eventjes mee bezig (alhoewel ook weer niet zó lang), maar dat het definitief is, weten we pas sinds afgelopen week.
En nu zijn we volop in de versnelling terecht gekomen.

U begrijpt, dit houdt me nogal bezig momenteel (nog vier weken om te pakken .. aargh). Ik had u omtrent een en ander graag een leuk scherpzinnig logje voorgeschoteld, maar het is me inmiddels duidelijk dat dat er niet in zit, dus u moet het hier maar eventjes mee doen.

Binnenkort dus geen ´Berichten uit Galicie´ meer maar ´Berichten uit de Harz´.
Of zoiets.

23 thoughts on “Van Galicie naar De Harz

  1. O, wat een verrassing! Op de een of andere manier dacht ik dat gallicie jullie favoriete plek ende eindbestemming was… Sterkte (?) met pakken en verhuizen enzo. En ben erg benieuwd naar de verhalen over je nieuwe stek!
    Veel geluk!

  2. Mag ik jullie heel veel sterkte wensen met alles? Verhuizen is al een crime, helemaal op zo’n afstand.

    Lees graag jouw verhalen, dus vanuit welk gedeelte van Europa ze komen, is me om het even 😉

    Succes de aankomende weken!

  3. Dat is een hele verrassing! Ik dacht dat jullie daar voorgoed geworteld waren. Net een nieuw huis, kindertjes die steeds meer verspaansten. Het worden wel meertalige kids zo! Ik ben het helemaal met Kliefje eens, ik blijf je verhalen toch wel lezen, maakt me niet uit waar je verhalen geschreven zijn. En? Hoe is jullie Duits?
    Veel sterkte met alle verhuisacties!

    • Duits van manlief is zeer redelijk, dat van mij enigszins redelijk. De kids zullen aan de bak moeten, niet alleen de taal maar idd wat je schrijft dat ze toch wel erg Spaans geworden waren.
      En verder, voorgoed vind ik zo´n groot woord. Toen we hier heen gingen was het ook van we gaan, het kan voor altijd zijn, het kan ook niet zo zijn. En wat mij betreft geldt dat nu ook. Het huis, overigens, is huur, dus dat scheelt.

      • Zo zie je maar weer dat een huurhuis ook zeker zijn voordelen heeft! Ik vind het dapper van jullie dat jullie verkassen naar de Harz, er is zeker moed voor nodig om te wennen aan een nieuw land, een nieuwe taal, nieuwe scholen, nieuwe buren, andere mentaliteit. Veel succes met de inburgering in jullie nieuwe land!

  4. Wilkommen in Deutschland. Goh, ik word toch wel nieuwsgierig zo, heeft het soms met het Duitse voetbal te maken 😀 ?

    • haha grapjas. Er zijn hier wel allerlei ´geintjes´ vooral via Facebook in omloop, bv. Messi, Ronaldo en Rajoy die net ergens bovenuit kijken terwijl ze vragen ¨Zijn de Duitsers al weg¨ of het elftal van Borussia met allemaal de kop van Merkel erop.
      Deze laatste is hier uitermate impopulair, echt tot op het idiote af. Of zij de slechte staat van Spanje op haar geweten heeft ipv de eigen wandel en handel …

  5. En natuurlijk veel sterkte en stressbestendigheid voor de komende tijd. Als je iets wilt weten over das Leben in Deutschland dan hoor ik het wel!

  6. Zo wat een verandering. En ik ben stiekem wel heel nieuwsgierig naar het waarom. Is ook wel dichter bij Nederland geloof ik? Ben er ooit op vakantie geweest, mooi ook daar. Veel succes!

  7. Hey wat een verassing! Dat is een hele veranering zeg! Ik wens jullie sterkte toe met inpakken, plannen maken, de jongens erop voorbereiden en alle andere dingen. Ik hoop dat het ‘iets dichter bij Nederland’ ook zal helpen om weer te settelen!

  8. Jeetje meid, heel veel succes met pakken, verplaatsen, uitpakken en settelen!! Tot snel, aus dem Harz….

  9. Mooi hoor! Een prachtig gebied met meer en minder hoge bergen, fijn om te wandelen en skieën … en eeh ,,werken? Duits gaat wel lukken, ik leerde het ook heel snel en ik was al 14 toen wij naar een Duitstalig gebied gingen verhuizen.

  10. Spuit elf hier. 🙂

    Succes met verhuizen in ieder geval, ben heel benieuwd hoe jullie het gaan vinden! En ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar de meer praktische kant, banen, scholen etc. Ik lees het vast wel hier!

Geef een reactie

